Punkan kom med sofflocket på ryggen!

Hasse i spets på cykelvägen ut ur Landskrona.

Torsdag 23 juli. Bokis ringde och berättade att han hade förhinder. Elitaren fick ensam kämpa sig i motvinden till Lamellgatan i Landskrona. Där stod Kicken och Hasse och några till träningssugna. Efter en stund så rullade även Nestorn in. Precis när man skulle rulla iväg så kom Punkan i hög fart. Med andan i halsen berättade han att han knoppat på soffan och vaknat kvart i sex. På den kvarten hade han alltså vaknat, bytt om, plockar fram cykeln och trampat hit. Inte konstigt att han var flåsig och hade rosor på kinderna…
Kicken anammade all sin pondus han kunde uppbåda för att ta över ledarrollen och bestämma runda. Iväg på cykelbanorna genom stan och längs ringvägen för att sedan ta sig an Glumslövsbacken. Glumslövsbacken hade inte Kicken tänkt sig utan att man skulle svänga mot Aspan. Men eftersom han halkat efter i klungan och längs fram låg två ivriga springare så blev det så. Uppe vid vaktkuren så stannade man till för att smala hop sig igen. Sedan var det bara lite Glumslövsbacke kvar innan man var uppe och kunde svänga mot Aspan där. Så vidare från Aspan förbi Tomatens hus – Kvistofta till Gantofta – Fjärsås. Sedan en storsatsning mot Bälteberga. Här fick Punkan eld i de bakre delarna och trampade på utav h-vete. Det var tydligen något Stravasegment där som skulle utmanas. Men likt en ölhäst så visste han precis vart han skulle stanna. Utanför godsets mur stod han och väntade på att bli utspisad med Elitkaka. För att få plats med den så passade han på att vattna omgivningarna.

Efter en kort paus där så rullade man vidare igen. Ottarpsbacken skulle bestigas. Som vanligt sp sprack klungan i stigningen. Men nere i Härslöv så samlade man hop sig igen innan man tog nästa backe som också blev Grande Final, Folketshusbacken i Härslöv. Väl uppe för krönet så väntare en lång och härlig utförsåkning ner till Säby. Vid T-korset stannade man till och samlade hop sig. Nu var det dags att dela på sig. Hasse, Kicken och någon till svängde höger medan Nestorn, Punkan, Elitaren och en till svängde vänster. Vid Halldéns mattor så svängde Punka och den andre höger medan Nestorn och Elitaren svängde vänster för att fortsätta söderut. Så i Häljarp var det dags för Nestorn att vika av vid Tallstugan för att ta Barsebäcksvägen hem medan Elitaren fortsatte rakt fram.
Nästa träning på söndag kl 10.00 i Saxtorp. Samling vid Fotbollsgolfen, Hagensvägen.

Kicken pillar med kameran. Objektivskyddet ville inte öppna sig. Var det på grund av ett förskräckligt fult motiv? (Tips: Kicken, rikta kameran från dig)
På väg nerför Bältebergabacken och sedan klättra uppför Ottarpsbacken.