Bordellrunda!

Där var redan en hel del cykelsugna vid Puls Arena när Bokis och Elitaren anlände.

Torsdag 9 juni. Tänka sig. Söndagens väder dök upp även idag i stort sett. Sol, blå himmel och en måttlig till svag sydvästan. Det var bara att ta på sig korta kostymen och rulla upp till Saxtorp och möta upp Bokis vid kyrkan. I Saxtorpsrondellen blev där en incident. Elitaren höll på att svänga vänster. Handen prydligt utsträckt åt vänster. Då kom det en VW Tiguan och körde om Elitaren på vänstersidan! Inte nog med det utan girade in snävt framför och skatade in. Elitaren fick bromsa ordentligt för att inte ramma bileländet där bak. Det är väl bara ett blåsvett ålahue som kan bete sig så omdömeslöst. Det är förbjudet att köra om fordon som ska svänga vänster. Det är lika förbjudet att köra över andra trafikanter. Tiguanens registreringsnummer var AJE779. Bilen ägs av Karl Johannes Fritzin som bor på Heden 6511 i Billeberga. Någon som vet vem han är kan säga till honom att upplysa den som körde att det är förbjudet att köra om andra fordon som svänger!

Bokis kom punktligt till kyrkans parkering och man kunde fortsätta tillsammans till Puls arena. Där var det redan en del cykelsugna samlade. White Lady, Hurtbullen, Disco Dunk, Leif, Kicken och några till. Fler skulle det komma. När det var dags att rullade iväg så kunde man räkna in tretton hjälmar och lika många cyklister. Kicken delade in alla i två grupper. En grupp med rakade ben som fick bränna på som de ville. Så andra gruppen med lurviga ben(?) skulle då ta det lite lugnare. Så blev det också. Man rullade iväg ut mot Säby. När lurviga gruppen var framme vid korset så var den rakade gruppen utom synhåll. Högersväng mot Tullstorp. Gött med medvind! Sedan blev det vänster mot Vadensjö för att ta sig upp en bit på Rönneberga Backe för att svänga ner mot Asmundtorp och passera gaskammaren. Ja, busskuren i Asmundtorp som Punkan förpestade förra torsdagen. Alla undrade om det hade vädrats ut vid detta laget. Men det var tveksamt och ingen vågade att känna efter heller. Bäst att pila förbi och komma på säkert avstånd.

Nu var det dags att rulla ut på cykelvägen mot Billeberga. När man passerade under Asmundtorpskans balkong så tutade Elitaren tre gånger för att väcka henne. Hon hade ju inte kommit till träningen idag? Därefter var det vidare ända till Billeberga där man tog sikte på Trää. Nu blev det motvind hela vägen dit. Men det trampades på bra ändå. Framme vid T-korset i Trää så aviserade Bokis att han skulle vända vänster för att rulla hem till Kävlinge. Resten av klungan som hade haft Annelöv i sikte gjorde då ett lappkast och följde med Bokis till Södervidinge via Norrvidinge. I Södervidinge blev det Elitkakspaus vid gamla Vägkassan. Precis då kom en annan grodgrön cycklist insmattrande på en MTB. En annan Örestadare som var ute med MTB för att det gav bättre träning med lite mer motstånd. Elitkakan tackade han dock nej till.

När alla hade ätit sina kakor så rullade man vidare hemåt. Bokis de sista kilometrarna till Kävlinge och de andra mot Hänkelstorp via Dagstorp – V. Karaby. När man passerade den fd järnvägsstationen så berättade Elitaren att där hade varit en bordell någon gång på 80-talet eller däromkring. Täckmanteln hade varit ett ställe där stressade affärsmän kunde stressa av och komma ner i varv. Inför öppningen så hade det varit en fin artikel i SDS. En tid senare så blev det en notis på krim-sidorna…

Nästa träning på söndag i Saxtorp. Samling vid Fotbollsgolfen, Hagensvägen.

Vid Trää så möte man en klunga Rynkebyare.
Elitkakspaus i Södervidinge med glada miner.